tisdag 23 oktober 2012

Storjordenskogarna, bilder & naturpyssel..

 
Idag tog jag med kamera, hund och barn för en promenad till Storjordenskogarna.
Härligt väder var det och det blev både massa kort, mossa, enris, ljung & lingonris som fick följa med hem.
Thilde sov sött hela tiden vilket gjorde att jag kunde ägna mig åt kameran & Axel extra mycket.
 
 

 

Väl hemma blev det lite mer höstpyssel.



 

Och från det ena till det andra...
************************************************************

Tack för din anmälan

Du är nu registrerad 2012-10-22 med följande uppgifter:
VASA-ID: V0005A5805
Namn: Malin Widmark
Lopp: TjejVasan - Motion
Erlagd avgift: 740.00 SEK
Startklar: Ingen försäkring
Nummerlappen hämtar du i Mora
 
*************************************************************
Jajemen, nu finns det ingen återvändo! :)
6 tjejer är vi som ska åka och trots att svaret definitivt inte var ett glasklart JA när jag fick frågan så kommer det bli kul som bara den!
Jag köpte och åkte lite skidor för 2 år sedan och innan det var direkt efter gymnasiet då jag vickade på dagis och dagisbarnen på sisådär 5-6 år körde om mig i backarna.
Då för 2 år sedan åkte jag runt Rännösjön litegrann, förutom en gång då vi skulle testa elljusspåret och jag ramlade i den första backen, gjorde illa knä och insåg att jag nog borde hålla mig till spåret runt sjön ist (alltså inga backar)!
Detta kommer bli en utmaning och jag gillar´t!
Det bästa är att vi inte är några hejjare på skidor någon av oss! :)

SÅ ikväll tog jag en löptur på TRIM & köpte ett träningskort. Imorgon då jäklarns ska jag träna och sen ska jag fortsätta med det!
Jag är taggad!! (och längtar tills vi sitter i stugan efteråt i underställ och häller upp ett välförtjänt glas vin) =)


I Fredags kom Syster hit och vi for vidare till Stöde för att plocka upp mormor, sedan bar det iväg till Fränsta.
En riktig heldag hos Doris & Gunnar blev det med både lunch & middag. Supermysigt!
Thilde trivdes som fisken i vattnet, och dom med henne oxå för den delen! =)


1 kommentar: